Las calles de La Cuesta recuperan los sous ñombres tradicionales cona colaboración d’El Teixu

LA XUNTA VECINAL Y L’AYUNTAMIENTU DE TRUEITAS ACTUALIZAN LA SEÑALIZACIÓN VIARIA CONA TOPONIMIA N’ASTURLLIONÉS

El Teixu, Rede pal Estudiu y Defensa de la Llingua Asturllionesa, colaboróu cona Xunta Vecinal de La Cuesta y l’Ayuntamientu de Trueitas no procesu d’instalación de placas conos ñombres de las calles, prazas y edificios significativos d’esti llugar de Cabreira l’Alta. El trabayu d’El Teixu consistiéu na recoyida de los ñombres del viariu según l’usu oral tradicional de la xente del llugar, y n’asesoramientu técnicu y lingüísticu necesariu pa la correcta retulación de los topónimos.

La investigación toponímica foi realizada pol lingüista Fernando Álvarez-Balbuena, y tuvo cumo informantes principales a Gloria Miguélez Lobo, Francisca Molero Calvete y Iván Martínez Lobo, cona participación tamién d’outros habitantes de La Cuesta. Álvaro Lobato Fuertes realizóu el deseñu del pondón de La Cuesta qu’está tamién presente nas ñuevas placas de retulación viaria.

A finales del 2023 emprincipióu la colocación de las ñuevas placas, conas que ñombres cumo La Calle Embaxo la Güerta, L’Eira, La Barranca’l Meidiu, La Caleyica, Los Payares, La Igresia ou La Fraugua recuperan el sitiu que merecen no paisaxe públicu cabreirés, cumo homenaxe a la xente de La Cuesta que nunca deixóu de referirse a estos espacios conas súas denominaciones tradicionales. Nesta sección de la páxina web puede consultarse un mapa cono viariu de La Cuesta, amás d’una explicación de la campaña.

Los carteles cona toponimia local recueyen en tolos casos el ñombre de tradición oral n’asturllionés. Amás, los rétulos están identificaos pol pondón de La Cuesta y están realizaos en llouxa, poniendo en valor outros elementos de la cultura tradicional cabreiresa que, cumo la llengua, han de siguir teniendo funcionalidá na sociedá actual.

Con esta actuación, La Cuesta súmase a outros llugares de la provincia de Llión que yá retulan la totalidá del sou viariu d’alcuerdu cona toponimia tradicional, recoyida directamente de boca de los habitantes, despuéis de que Felechares, San Feliz y Calzada, no municipiu de Castrucarbón, fueran los primeiros llugares en señalizar d’esta maneira las súas calles. L’Ayuntamientu de Trueitas yá fego outras actuaciones en defensa de la toponimia tradicional, cumo la instalación de carteles bilingües pa la señalización de las direcciones y la entrada de los llugares de Cabreira l’Alta no 2015, que tamién contóu cono asesoramientu d’El Teixu.

La toponimia local permítenos referirnos con precisión a los diferentes espacios de los ñuesos puebros, y amás yía una manifestación de la cultura tradicional vinculada estreitamente al territoriu y tresmitida de xeneración en xeneración. Pero’l despreciu a la cultura rural y el desconocimientu xeneroron ñombres oficiales que substituían ou deturpaban aqueillos topónimos que conservaban los trazos del asturllionés faláu en Cabreira. Son las personas más arraigadas no territoriu las que meyor preservan las formas y la pronunciación propias del llugar, polo qu’a eillas tienen que dir dirixíos los llabores d’encuestación y investigación del padremuñu oral.

Los autores d’esti trabayu d’investigación agradecen la buena disposición de la Xunta Vecinal de La Cuesta y del Ayuntamientu de Trueitas pa materializar esta iniciativa cona que se pretende preservar y poner en valor el tesouru cultural que yía la toponimia tradicional.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Comments are closed.